fbpx

U mě dobrý

23.5. 2018Lenka Uhrová2331x0

Vzpomínáte si na scénu z filmu „U mě dobrý“, kdy Lenka Vlasáková přijde do hospody, v parádním kostýmku, s kufříkem plným serepetiček a jde prezentovat výrobky firmy „Runway“? Prodává všechno a je jí jedno, že jsou to výrobky drahé a její kamarádi by si v životě nic takového nekoupili.

A co teprve chudák Pepé, který je prakticky bezdomovec, ten si na zubní pastu musí půjčit peníze, jen aby si ji mohl koupit.
Jistě by si za půjčené prachy raději koupil basu piv, nebo láhev něčeho ostřejšího, ale protože mu kamarádka pastu prakticky vnutila, neměl moc na výběr 😊…

Že jste film neviděli? Doporučuji zhlédnout, je to super komedie. Toto je jen zlomečeček filmu, který odráží začátky multilevelu v ČR, přestože hlavní děj filmu je o něčem docela jiném.

Začátky MLM v Čechách

Takže ano, takto vypadal po revoluci síťový marketing. Sliboval snadné zbohatnutí, lidé bez rozmyslu výrobky nutili a prodávali komukoli, jen aby si rychle přišli k penězům. V té době MLM fungoval jako „garážový prodej“ a lidi si museli nakoupit určitý počet výrobků a pokud je neprodali, měli smůlu.

Hlavní kámen úrazu byl ale v tom, že všichni byli po dlouhých letech v komunistickém režimu hladoví po penězích, po úspěchu, po vlastním podnikání… Ovšem neměli nejmenší tušení, jak se to dělá a snadno podlehli vidině lehce vydělaných peněz, protože to bylo něco nového. Netušili, že tento byznys není pro každého, protože jim to nikdo neřekl. Nevěděli o podnikání zhola nic, ale když Máňa říkala, že to nese, tak to musí být pravda.

Většina lidí neměla pořádného sponzora, kterého by mohli duplikovat a který by jim ukázal, jak na to. Proto tak také dopadli. Když zjistili, že to není tak jednoduché, jak se zdálo, šli od toho a všem řekli, že je to podvod. Proto také teď musíme napravovat škody, které se na tomto oboru napáchaly.

Samozřejmě, našli se i podnikatelé, kteří multilevelu porozuměli a vybudovali tady stabilní základy pro tento byznys, ale lehké to rozhodně neměli. Přesto to dokázali a dnes jsou z nich multimilionáři. Jako jeden příklad za všechny uvedu Aleše Buksu, který je průkopníkem MLM u nás. Zajímavý rozhovor s ním najdete na tomto odkazu.

Mimochodem, víte, že MLM byl navržen na Nobelovu cenu za nejspravedlivější způsob odměňování? To se, mimo jiné, ve výše uvedeném rozhovoru dočtete také. Řekla bych, že to je dostatečný důkaz toho, že tento obchodní model nebude tak špatný, jak se povídá 😉.

Povídá se toho totiž spousta. Často musíme čelit předsudkům, které pochází ze začátků multilevelu u nás. Právě ke scéně z filmu „U mě dobrý“, mě přivedl můj muž. Vždycky se mi směje, že když odcházím na schůzku a balím si svoje saky paky, které chci zákazníkovi ukázat, vzpomene si právě na tuto pasáž filmu. Prý že jestli já nebudu ta „kapitánka trhu“ 😊.

Já však vím, že to nemyslí zle a že si ze mě jenom utahuje. Naštěstí mě podporuje, jak může a když musím z domu, spolehlivě se postará o syna. Není to naštěstí každý den, protože kombinuji online i offline způsob práce v MLM a tak dost pracuji z domu.

Mám tuto kombinaci ráda. Někdo právě tyto osobní schůzky nemusí a raději komunikuje s neznámými zákazníky přes počítač. Osobní setkání je konkrétně pro mě ale hodně důležité. Nabíjí to krásnou energií a taky se seznámíte se zajímavými lidmi. Rozhodně tento způsob práce nezatracuji i v dnešní moderní době.

Pokrok multilevelu

Jak se tedy vyvinul multilevel od jeho začátků, po dnešní dobu? Řekla bych, že udělal dost velký pokrok… Lidé konečně začínají chápat, že MLM není jen o tom, za každou cenu prodat. Pokud to nechápou, tak většinou neuspějí. Společnost totiž z duše nesnáší vnucování něčeho. Nemají to rádi ani ti, co by měli nutit, ani ti, kteří jsou nuceni.

Proto rozhodně nechodím na schůzky s účelem prodat za každou cenu. Předvedu kvalitní produkty, příležitost se zaregistrovat a ušetřit tak, případně ukážu lidem, jak si můžou vydělat peníze, nebo budovat vlastní podnik. Pokud je člověk jen trošku soudný, dokáže odhadnout, jak lidé vnímají to, co říká a o co mají zájem.

Ještě se mi nestalo, že bych přišla ze schůzky s prázdnou. Ale je to opravdu jen proto, že doporučuji a nenutím. Neuslyšíte ode mě žádné manipulativní věty typu – pokud si nekoupíte tento doplněk stravy, tak jistě do týdne umřete. To víte, že se člověk vyleká a buď vás pošle tam, kam s takovými hláškami patříte, nebo výrobek pod nátlakem koupí, ale také už zákazníka nikdy neuvidíte. Proč asi?

Mým cílem je, zlepšovat lidem kvalitu života, ať už skrze výrobky, nebo skrze obchodní příležitost, která je víc než lákavá pro lidi, kteří chtějí se svým životem něco dělat. A to také učím své lidi v síti. MLM je především pro lidi, kteří chtějí uspět a hlavně pro ty, kteří chtějí pomoci jiným k úspěchu. Sám za sebe v tomto oboru těžko někdo dokáže něco velkého. A věřte mi, že z úspěchu vašich lidí, máte mnohonásobně větší radost, než když se vám podaří prodat zboží za tisíce 😊.

Takže u mě dobrý, ale jak to máte s MLM vy? 😉

Pokud byste rádi na toto téma diskutovali, určitě budu ráda, když mi napíšete komentář, nebo e-mail, který najdete v kontaktech.

Vaše Lenka

 

 

Su holka z Moravy, kerá píše, jak jí zobák narostl. Můj příběh si můžete přečíst zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.