fbpx

MLM – Záhadná záležitost?!?!

13.11. 2018Lenka Uhrová929x0

Nedávno jsem na své fanpage na facebooku udělala anketu a položila otázku, jaký mají lidi vztah k multilevel marketingu. Zdali se jedná o skvělou podnikatelskou příležitost, nebo o podvod. V případě ještě jiného názoru jsem požádala o komentář. A kamarádka tam napsala, že prý je to „záhadná záležitost“. Tak to mě docela pobavilo a potřebovala jsem to nutně rozlousknout.

Povídám, hele a co je na tom tak záhadného? Povídej, třeba budu mít o čem psát… No jasně, téma je na světě. Že prý – když to teda není nucení lidí ke kupování (čehokoliv), co to je? Potřebuju článek pro malé dítě. No tak já se ho teda jdu pokusit napsat tak, aby to pochopila Lucka i malé dítě 😊 .

Co to teda je, když to není nucení lidí ke kupování čehokoliv? Tak MLM je především byznys jako každý jiný. Jenže všechno jde dělat dobře i špatně. Jak v MLM – přímém prodeji, tak v běžném prodeji. Dám příklad ze života – když mi prodavačka v jedné obuvi ke každým botám,  dokonce i k žabkám, nutí impregnační sprej, taky to nemám ráda. Nekoupím si ho už jen z toho principu, že mi ho nabízí způsobem, který se mi nelíbí, i kdybych ho sebevíc potřebovala.

Pravdou je, že už tam chodím jen v nejzoufalejších případech a to opravdu jen z tohoto důvodu, jinak se mi boty odtud líbí. Ale vždycky když něco koupím a jdu k pokladně, tak už to vidím v jasných barvách… Tvl, ta mi bude zase nutit, nějaký sprej… Ne, díky, všechno mám, odpovídám s úsměvem… No ale tyhle polštářky, aby vás v tom nebolely nohy… Ne děkuju, boty se mi zdají dost pohodlné i bez polštářků… Tak aspoň kabelku k těm botům… Hhhhhhheeeeeeeeeeeee…. Co na to říct? Zase tam dlouho nepůjdu.

…ti řikám kup si to, nebo tě picnu…

Třeba v jiné prodejně mi prodavačka řekne „…ano, toto jsou vycházkové boty, z takového a makového materiálu a k těmto botám bych doporučila impregnační sprej“ já jí poděkuju za doporučení a buď si ho vezmu, nebo ne. Když nechci, nenutí mi žádný další jedinečný výrobek, který potřebuje právě prodat.

No abych nezabředla u bot… chápete, co tím chci říct? I ty, Luci? 😉 Takže opakuji – MLM je byznys, jako každý jiný! Pokud má člověk  za zády dobrou firmu a produkty, kterým věří a za kterými si stojí, nemusí nikoho nutit, aby si je kupoval. Stačí DOPORUČENÍ. Lidi doporučují pořád. A neříkejte že ne. Byla jsem někde na jídle a chutnalo mi. Řeknu o tom kamarádům? Jasně, proč ne? Někdo se mě zeptá – kdo ti dělal okna na baráku? Řeknu – jooo, to byl Pepa Novák, výborný, rychlý, spolehlivý, bez bordelu…

Narazím v obchodě na perfektní prací prášek za pár korun a jsem tak nadšená, že to kamarádkám prostě řeknu… Koupím si parfém, lidi se ptají – jé ty hezky voníš, co to máš? Proč bych jim neřekla, čím voním? Dává to smysl, prosím vás? Přijde vám to jakože někomu něco nutím? Mně teda ne. A teď mám třeba produkty z MLM… pojďme se bavit třeba o řasence… namažu se s ní a mám řasy až do nebe (já teda s oblibou říkávám do pr..le, ale tak, trochu té slušnosti… 🙂 )…

Přijdu a ukážu ji kamarádce, řeknu jí, že jsem s ní fakt spokojená… ona si ji vyzkouší a je jen a jen na ní, jestli se jí taky líbí a bude ji chtít. Klidně může říct, že ji nechce. Je to její právo přece. Dobrý networker lidi nenutí. To dělají jenom zoufalci, kteří chtějí přijít k penězům, nejlépe okamžitě a je jim jedno, jak toho dosáhnou.

A jaký je teda princip MLM? Takže opakuji ještě do třetice. MLM je byznys jako každý jiný! 🙂 Mám produkty, které jsou na trhu něčím výjimečné a řeší určité problémy, které běžný člověk má. A úkolem dobrého networkera je zjistit, jaký konkrétní problém toho daného zákazníka trápí a je-li v jeho silách mu s ním pomoci. Na základě toho buď prodá, nebo neprodá.

Ne že, hele, mám tady super doplněk stravy a jestli ho nezačneš okamžitě jíst, tak ti pravděpodobně do týdne selžou všechny orgány… Ne, takhle opravdu ne. Ano, já vím, že jsou i tacoví distributoři, kteří prodávají nátlakem a dělají tak špatné  jméno celému multilevelu, ale proč házet všechny do jednoho pytle? Mnozí se tak zbytečně ochuzují o tuto příležitost, která je otevřená úplně všem.

Takže v rámci opakování, říkám znovu – VŠECHNO JDE DĚLAT DOBŘE I ŠPATNĚ. A principem MLM je pomoct vyřešit zákazníkovi jeho problém, je-li to v našich silách. A super na tom je, že tím zákazníkovým problémem může být i to, že zrovna nemá moc peněz a třeba by chtěl rozjet svoje vlastní podnikání, ale neví jak na to a nemá kapitál… ale ty produkty, co máte, se mu moc líbí a rád je doporučí dál.

A vy mu můžete pomoct i s tím, že může být váš obchodní partner a věnovat se taky multilevelu. Vy mu ukážete, jak se to dělá, jak začít, jak pokračovat, jak pracovat… vy mu můžete vyřešit jeho problém, když o to bude stát. Ale samože bez nucení. V tom je to kouzlo. Když na něco tlačíte, tak to většinou praskne. A to platí ve všem… i u lidí… Tlakem nic nezískáte a když, tak jen krátkodobě.

Když to shrnu za sebe – pro mě je MLM skvělá podnikatelská příležitost. A teď v online propojení dostává naprosto nový rozměr. Jen si na to prostě člověk musí přijít sám a musí to dělat dobře a profesionálně. Musí mu být zákazník přednější než jeho výdělek a musí to dělat s čistým svědomím. Jinak to prostě neklapne.

MLM je příležitost pro každého, ať si říká kdo chce, co chce. Pokud má někdo podnikatelského ducha, je to nejjednodušší a nejlevnější možnost, jak začít podnikat. Rozdíly v klasické živnosti a MLM, jsem rozebírala už v článku „Kouzlo podnikání“, tak si ho přečtěte, k doplnění skládanky této „záhadné záležitosti“ :).

Pokud ještě něčemu nerozumíte, nebo se vám zdá, že jsem to vysvětlila nějak nejasně, nebo prostě chcete něco k tématu, určitě mi napište. Ráda o tom pokecám :).

Vaše Lenka ❤

 

Jsem máma na mateřské dovolené, která se rozhodla dělat věci jinak. Pomáhám stejně naladěným ženám vybudovat plnohodnotný byznys za pár korun. Můj příběh si můžete přečíst zde >> Jsem autorka e-booku "Rozjeď svůj MLM byznys, aneb v pohodě k finanční svobodě"Více informací najdete tady>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.