fbpx

Neprodávejte, pomáhejte

8.8. 2018Lenka Uhrová2193x0

Prodej výrobků lidem… cizím i necizím… to je nejčastější blok, který lidé mají v souvislosti s prací v multilevel marketingu. Chápu to. Taky jsem ho měla. Sama z duše nesnáším, když se mě někdo snaží přesvědčit, že to, nebo ono velmi potřebuju. Já přece vím sama nejlíp, co strašně nutně potřebuju, to mi nemusí nikdo říkat, ne? A někteří lidi si v tomto prodeji velmi hoví a používají různé psychologické tahy, jen aby prodali něco, o čem ani sami nejsou přesvědčení.

Není potom divu, že nás MLMáky lidi nazývají šmejdy, podomními prodejci, nutiči výrobků atd… o tomto už jsem psala v článku „Není MLM jako MLM“. Mnoho lidí na tomhle taky ztroskotá a přes svůj blok se nedokáže přenést. Marně můžete vysvětlovat, že se nejedná o prodej, ale o sdílení zkušeností a doporučování výrobků, které máte osvědčené.

Pokud si to člověk není schopný vyjasnit sám se sebou, potom je vaše vysvětlovací snaha zbytečná, to se holt nedá nic dělat. Vy se tím netrapte a zaměřte se na pomoc jiným lidem ve svém týmu. Někteří lidi prostě potřebují víc času, aby pochopili princip mulťáku a ozvou se vám třeba později, jiní ho zase nepochopí nikdy. Ale tak je to v pořádku.

Mé uvědomění

Chcete vědět, co pomohlo mně, přenést se přes tento blok? Tak já vám to teda povím. Není to tajemství, a třeba vám to bude ku prospěchu. Mně se pohled na MLM a prodej změnil v momentě, kdy jsem si uvědomila, že to není o prodeji, ale o pomoci. Že tato práce je vlastně poslání.

Dříve, když jsem přemýšlela, v čem bych mohla podnikat, co mě baví, co mě dělá šťastnou, co mě naplňuje,… vždycky mě jako první napadlo, že nejlepší pocit mám z toho, když někomu můžu pomoct. Na studium medicíny už se bohužel necítím, ale naštěstí jsou i jiné způsoby ;). Za předpokladu, že děláte s firmou, která má produkty, jež mají potenciál lidem pomoci, pochopitelně.

A na trhu je spousta takových firem, které mají např. patentované doplňky stravy a v lékárně je prostě neseženete. Nebo seženete, za zlomek ceny, než za jaký ho nakupujete u své firmy vy, ale taky mají mnohonásobně menší účinky a nižší kvalitu. O tom, že farmaceutický průmysl, který známe z lékáren, je jeden obrovský byznys se teď rozepisovat nebudu, to je na mnohem delší vyprávění.

Jestli se o tom chcete dovědět něco víc, doporučuji přečíst knihu Tomáše Kašpara „Nespěchejte do rakve“. Budete kulit oči, co se tam dočtete… Já ji přečetla celou, s mírně otevřenou hubou, asi za dvě hodiny… no někdy mi čelist spadla úplně. Je to opravdu zajímavé čtení.

Ale k věci. Pokud jdete do MLM byznysu s tím, že musíte něco prodat za každou cenu, nebude vám z toho dobře. Pokud teda nejste zdatný obchodník, kterého to fakt baví. Takových lidí je totiž málo. Takže dříve nebo později vás to doběhne a vykašlete se na to, protože nálepka „jééé, to je ta co prodává tu kosmetiku“ se vám vůbec nelíbí.

Kdežto, když se zaměříte na to, že jdete pomáhat lidem s jejich problémy, je to mnohem jednodušší. Věřte mi. A jak jsem na to přišla? Když jsem dostala první zpětnou vazbu od zákazníka, kterému jsem vyřešila nějaký problém. Ten pocit! Husí kůže po celém těle, srdce buší jako splašené, úsměv od ucha k uchu,… To je pocit, který za to stojí a s ním jsem si to právě celé uvědomila. To chci zažívat neustále a to je to, co mě naplňuje a motivuje.

No jo, jenže prvně jsem musela něco prodat, aby mi přišla zpětná vazba od zákazníka, to je jasný, že? Takže jak udělat ten první krok? Vyberte si produkt z portfolia své firmy, který by mohl oslovit někoho z vašeho blízkého okolí a vyřešit mu nějaký jeho problém. Nabídněte mu produkt za nákupní cenu výměnou za recenzi k výrobku. To je fér, co myslíte? Určitě máte ve svém okolí lidi, kteří to pro vás udělají.

Pokud nezvládnete ani tento první krok, protože jste megazablokovaní, pak bych asi od tohoto byznysu prozatím upustila. Máte-li problém říct i svým nejbližším o svém podnikatelském záměru, není to moc dobrý start. Ale nezoufejte, váš čas třeba ještě nepřišel. To neznamená, že nepřijde nikdy.

Přeprogramování

Pokud se chcete rychleji a snáz „přeprogramovat“ z PRODÁVÁM na POMÁHÁM, mám pro vás dobrou zprávu. Jde to. A nebolí to! Je to vlastně docela jednoduché. Znáte slůvko AFIRMACE? Pozitivní afirmace dokážou zázraky. Jde o to, že si do podvědomí zapíšete nový vzorec, který vám blok, který vás brzdí, pomůže překonat. Teď se věnujeme tomu našemu prodeji.

Takže jak na to? Afirmace musí být pozitivní a musí být pronášena v přítomném čase. A víte co je super? Nemusíte tomu, co si vkládáte do podvědomí ani věřit. Jistě znáte tu větu, že stokrát opakovaná lež se stane pravdou… Tak tady to funguje stejně. Prostě tomu jednou uvěříte a stane se to skutečností.

Ideálně afirmujte 3x denně, po pěti minutách, alespoň 30 dní v kuse. Prostě si v duchu, nebo klidně i nahlas, opakujte jednu jedinou větu pořád dokola. Jakmile jeden den vynecháte, musíte začít další den nových 30. No jo, je to tak. Je vědecky dokázané, že mysl si na novou skutečnost zvykne za 25-30 dní. Tak poctivě do toho, podvědomí neošálíte ;). Tady mám pro vás pár afirmací, které můžete k našemu problému použít.

Mým posláním, je pomáhat lidem skrze produkty, které jsou mi dostupné.

Jsem připravena pomáhat lidem prostřednictvím produktů firmy XYZ (doplňte si).

Pomáhám lidem žít kvalitnější život.

Pomáhám lidem vyřešit jejich problémy.

Možná by se nabízelo říkat jen „Neprodávám, pomáhám“, ale zklamu vás, předpona – NE do afirmací nepatří. To jen pro případ, že byste si to chtěli ulehčit ;).

Tak to jsem se zmínila o pomoci skrze produkty. Ovšem, to není jediná pomoc, která se týká MLM. Vy totiž ze své pozice můžete pomoct i dalším lidem budovat jejich byznys a změnit jejich život k lepšímu. Prostě pomoc kam se podíváš :). Ale o tom potom… to už by bylo zase na dlouho.

Tak se mějte a pomáhejte, stojí to za to! No a pokud potřebujete pomoc vy, klíďo se mi ozvěte ;).

Vaše Lenka

Su holka z Moravy, kerá píše, jak jí zobák narostl. Můj příběh si můžete přečíst zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.