fbpx

Rozmohl se nám tady takový nešvar…

14.7. 2018Lenka Uhrová3658x0

Nesmrtelná hláška z filmu Pelíšky… Ne, nebojte, nechci tady psát o slovíčku „prcat“, ale spíš se podívat na zoubek takovému nešvaru, který se mi dnes a denně děje na facebooku. A jak se zdá, nejsem v tom sama.

Taky se vám čím dál častěji děje, že si vás do přátel přidávají lidi, které jste v životě neviděli, jejich jméno vám nic neříká a společných přátel máte naprosté minimum, nebo žádné? Dříve se mi taky sem tam stalo, že se mi takhle někdo žádal do přátel, ale tak maximálně jednou za půl roku…

Dnes jsou to minimálně dvě za den. Tak jsem si říkala, že se asi stávám populární, když mám svůj blog a jsem v online světě více vidět…. Naivka naivní :D. Ne, opravdu se se mnou nechtějí všichni kámošit, protože tady sepisuju nějaká svá moudra. Důvod je docela jiný a cítím potřebu o tom napsat, protože dost lidí to nechápe a hodně je to obtěžuje.

Co je to tedy za nešvar, který se rozmáhá ve světě facebookových přátelství? No je to jednoduché 98% těch žádostí jsou lidé, kteří mají něco společného s jednou MLM firmou, kterou tady nebudu jmenovat, protože nechci škodit firmě jako takové, jen třeba doufám, že se někteří distributoři nad sebou zamyslí… (jak že jsem to říkala o té naivce? ). A ta zbylá dvě procenta? To jsou lidi z jiných MLM firem 😃 .

Jak to vypadá v praxi?

Přijde vám žádost o přátelství, vy ji třeba přijmete, protože vidíte, že máte pár přátel společných a následuje buď zpráva do messengeru          s okamžitou nabídkou „snadného přivýdělku z domova“, nebo jste (a to většinou) byli přidáni do nějaké uzavřené skupiny, kde daná osoba propaguje produkty své společnosti (pozn. to už dnes bohudíky FB zatrhl). Takto sbírá lidi do skupinky a tajně doufá, že se někdo chytne a něco si objedná, nebo se zaregistruje a bude spolupracovat.

Taky vám to přijde jako naprostá hovadina? Možná, že to někomu nevadí, mít v přátelích stovky lidí, které nikdy neviděli, a že jsou součástí několika desítek skupin, které za jedno propagují to samé a za druhé je to třeba ani nezajímá a jsou tam naprosto zbytečně… Potom ať si vesele přijímají přátelství dál, je to samozřejmě věc každého 😊.

Mě to ale docela obtěžuje… Ano, facebook má za úkol spojovat lidi, ale já jen tak někoho do svého profilu prostě nepustím. Od sdílení s lidmi, které neznám a máme společný třeba jen zájem o dané téma, od toho mám fanpage, nebo skupinku do které se lidi přihlašují DOBROVOLNĚ.

Někdy se stane, že se s fanouškem stránky zakecáme na messengeru a sedneme si… potom se můžeme i spřátelit… někdy dokonce dojde i na osobní setkání a může se z toho stát live přátelství. V tomto je FB i MLM super, v poznávání nových lidí na stejné vlně.

Ale takovéto bezhlavé přidávání neznámých lidí do přátel… ne… nelíbí se mi to. Ani z pohledu zákazníka, ani z pohledu MLM lídra. Lidé, kteří nemají o nějakém MLM a firmách s tímto oborem spojených ani tucha, absolutně nechápou, co se to děje a hodně se tomu diví. Nedávno jsme o tom vedli v jedné skupině diskuzi… a všichni jsme se shodli na společném ukazateli – MLM firmě XXX.

No a z pozice lídra musím říct, že je to jen další hřebíček do rakve pověsti MLM byznysu, které se tak pracně snažím vytahovat. Co si budeme povídat, ono to ani nemá velký efekt pro ty distributory, kteří to praktikují. Je fajn mít velkou základnu lidí ve skupině, ale když 80% z toho je pasivních a přidaných bez jejich vědomí, je to jako by tam ani nebyli.

Důvěra jako základ

Nevím, kdo tento systém vymyslel a asi to snad ani nechci vědět, ale teda zasloužil by… MLM je o důvěře lidí a o sdílení dobrých zkušeností s produktem. Což se s tímhle postupem práce moc neslučuje. Především ta důvěra. Lidi jsou z toho spíše otrávení. A distributoři jistě taky, když zjistí, že jeho úsilí nemá ty výsledky, jaké si představoval. Tím zase vzniká frustrace, ukončení práce a pověsti o tom, jak je MLM zlý.

A tak to jde pořád dokola. Tak si prosím uvědomme, že i když se dá z velké části pracovat online, musí se u toho i přemýšlet, což někdy bolí… Je to hodně dobrá pomůcka se kterou se musí umět pracovat. Vždy, než začnete něco dělat, zeptejte se sami sebe, jak to na vás působí jako na zákazníka? Pokud by to vás samotné obtěžovalo, nebo vám to, i kdyby jen trošičku vadilo – nedělejte to.

Zajímavé je, že tváří v tvář každý tvrdí, jak nemá rád vnucování a tlačení do něčeho a tak podobně, ale pak sednou za noťas a bouchají do přátel jednoho neznámého člověka za druhým a pak je hážou do skupin hlava nehlava… přitom je to prakticky to samé, jen je není vidět, páč  jsou schovaní za monitorem…

No nebudu se dále rozhořčovat 😊. Doufám, že jsem srozumitelně vysvětlila, co se nám to tady rozmohlo za nešvar a pokud si jen jeden jediný distributor rozmyslí tohle dělat, pak má práce nebyla zbytečná.

Asi se ještě ptáte, jak tedy s Facebookem efektivně pracovat? Na to už momentálně nemám mozkovou kapacitu, ale můžete mrknout na        e-book „5 TIPŮ, jak efektivně budovat MLM byznys pomocí Facebooku“. Tam už se dovíte mnohem více.

Mějte se a smějte se 😊

Vaše Lenka

autor titulního obrázku: Jan Hřebejk, film Pelíšky

 

Su holka z Moravy, kerá píše, jak jí zobák narostl. Můj příběh si můžete přečíst zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.